قوانین و مقررات

1403/04/10
42 بازدید

                                                                                         به نام یزدان

                                                       خدمات و فعالتهای آسان ابر تابع قوانین جاری کشور می باشد

۱. تعاریف

۱٫۱ خریدار : کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس می نماید.

۱٫۲ سرویس : هر یک از خدمات ثبتی، نرم افزاری، فنی وارتباطی قابل ارائه توسط آسان ابر

۱٫۳ پرتال کاربران : وب سایتی به آدرس cp.asanabr.ir  که خریدار پس از ایجاد حساب و ورود به سایت می تواند فهرست سرویسهای خود را مشاهده؛ آنها را تمدید نموده یا ارتقا دهد و مشخصات خریدار در دیتابیس مربوطه ثبت شده و قابل ویرایش و بروز رسانی است.

۱٫۴ پرتال پشتیبانی : وب سایتی به آدرس cp.asanabr.ir   که کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیلهای خریداران و سایر کاربران با آسان ابر در دیتابیس ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.

۱٫۵ تعرفه : فهرست کامل سرویس های قابل ارائه همراه با ویژگی ها و محدودیتها و قیمتها به نحوی که خریدار کاملا  آگاه گردد.

۱٫۶ Spam (هرز نامه) : ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.

۱٫۷ Spam Cop: وب سایت شناسائی ومقابله با Spam ( Spamcop.net )

۱٫۸ IDC: مرکز خدمات داده ای اینترنت Internet Data Center

۱٫۹ تحویل خدمات : ارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویسهای خریداری شده و یا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و آسان ابر.

۱٫۱۰ کاربر وب سایت : کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت و خدمات را مشاهده و مرور می کنند.

۱٫۱۱ منابع RAM: میزان استفاده از حافظ اصلی سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند بر حسب مگابایت، وقتی که کاربران آن سایت درحال استفاده ومشاهده آن سایت می باشند.

۱٫۱۲ منابع CPU: میزان استفاده ازپردازنده سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدارسرویس دهی می کنند جهت پردازش درخواست ها واجرای کدهای دینامیک آن سایت نسبت به کل توان پردازنده سروربه صورت درصد وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده ومشاهده آن سایت می باشند.

۱٫۱۳ Disk Space: میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایلهای خریدار اعم ازوب سایت ، ایمیلها ، پایگاه های داده و همچنین لاگهای آنها توسط یک وب سایت مصرف می گردد.

۱٫۱۴ BandWidh: میزان رد وبدل اطلاعات بین کاربران وب سایت وسرورجهت نمایش و عملکرد یک وب سایت بر حسب مگابایت بر ثانیه. همچنین میزان ردوبدل اطلاعات بین دوسرور در صورتی که این اطلاعات به منظور سرویس دهی به کاربران آن وب سایت باشد.

۱٫۱۵ DaraTransfer: میزان تجمعی رد وبدل اطلاعات بین کاربران وب سایت و سرور یا سرورهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار بر حسب مگابایت در ۳۰ روز گذشته.

۱٫۱۶ بالا بودن سرور: دردسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت به سرویسهای مختلفی که روی یک سرور قراردارد باید پاسخ تستهای زیر مثبت باشد :

وب سرور : ping   عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۸۰ ازطریق telnet 

ایمیل سرور : ping   عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۲۵ یا ۱۱۰ ازطریقtelnet  

دیتابیس سرور: پاسخ دهی سرور روی پورتms sql server وmy sql.

۱٫۱۷ UPTime: نسبت میزان زمانی که کلیه سرویسهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار درشبکه اینترنت بالا می باشند به کل مدت قرارداد سرویس دهی به درصد، در صورتی که وب سایت یا برخی از سرویسها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمی شود .

۲. طرفین قرارداد

۲,۱ تفاهم نامه حاضر بین گروه کاری فناوری اطلاعات آسان ابر که از این به بعد “آسان ابر” خوانده می شود، از یک سو و مالک مشخصات ثبت شده در سامانه ثبت نام کاربران آسان ابر که با کد ملی و شماره موبایل شناسایی از این به بعد «کاربر» نامیده می شود، در شهر تهران منعقد و برای طرفین حکم قرارداد قطعی را داشته و طرفین ملزم به اجرای تمامی مفاد آن می باشند.

۳. تحویل خدمات

۳,۱,۱ پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، و پس از آماده تحویل شدن سرویس خریداری شده ، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل یا تیکت و یا برگه سرویس خریداری شده و با تغییر وضعیت به فعال به خریدار اطلاع داده می شود. عدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل مورد نظر و یا عدم توجه به وضعیت سرویس یا تیکت مانع تحویل سرویس نمی گردد و سرویس تحویل داده شده تلقی می شود.

۳,۱,۲ خریدار در صورتیکه در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل و  یا تیکت مذکور را دریافت ننماید موظف است حداکثر ٢روز پس از پایان زمان تحویل مجاز بصورت کتبی وبا امضا نامه، مراتب را به بخش فروش آسان ابر اعلام نماید.

۳,۱,۳ در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیتهایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، آسان ابر مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ٢ برابر خواهد بود.

۳,۱,۴ استرداد وجه و نحوه فسخ خدمات فقط در صورتی که سرویس دارای مشکل فنی غیر قابل رفع باشد باید به تایید کارشناسان آسان ابر برسد و بعد از تایید استرداد ، مقدار آن فقط به صورت اعتبار به حساب کاربری واریز خواهد شد.

۳,۱,۵ آسان ابر مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از سرویس خریداری شده وتحویل شده ندارد.
۳,۱,۶ سرویسهای مرتبط با دامنه ای که توسط آسان ابر ثبت و یا تمدید نشده اند و نزد ثبت کننده دیگری می باشند در هنگام پرداخت فاکتور تحویل شده فرض می گردند.

۳,۱,۷ نحوه پرداخت وجه از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی و توسط کارتهای بانکی عضو شتاب و با زدن کلید پرداخت نهایی در سایت امکان پذیر است.

۳,۱,۸ فروش تمامی قالبهای وردپرس به صورت نصب شده و به همراه هاست می باشد و فروش قالب به صورت جداگانه جهت نصب روی هاست دیگر امکان پذیر نمی باشد.

۳,۱,۹ سایت وردپرس خریداری شده ، مشابه نمونه پیش نمایش تحویل داده خواهد شد و ایجاد هرگونه تغییر در آن بر عهده خریدار می باشد.

۳,۲ حداکثر زمان تحویل

۳,۲,۱ حداکثر زمان تحویل برای سرویسهای آسان ابر که با عنایت به شرایط عمومی کشور و عدم وجود موارد خارج از دسترس و همچنین با فرض بدترین حالات ممکن است به شرح ذیل است . ·کانفیگ سرور ٧ روز کاری · نصب سرویس ٧ روز کاری · ثبت دامنه ٢روز کاری · سرویس میزبانی ٢ روز کاری و تحویل لایسنس ٧ روز کاری· خدمات خارج از این موارد بسته به زمان اعلام شده در فاکتور یا قرارداد.

۳,۲,۲ در صورت عدم انجام سفارش در محدوده حداکثر ۴۸ ساعت بعد از زمان تعریف شده، مشتری موظف به اعلام کتبی با امضا ذیل نامه به بخش فروش آسان ابر و دریافت رسید ارسال می باشد.

۳,۲,۳ پس از ثبت سرویس یا دامنه و ارائه شناسه و کلمه عبور کنترل پانل آن به خریدار، بدلیل سلب امکان نظارتی از آسان ابر ، آسان ابر هیچ مسئولیتی نسبت به آن دامنه یا سرویس نخواهد داشت.

۳,۲,۴ در مورد ثبت دامین های ir که می بایست توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تایید و فعال گردد با توجه به اینکه به طور کلی آسان ابر کنترلی در زمان تایید دامین نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدت زمان تایید دامین به طول انجامد، زمان رزرو اولیه دامین مبنای تحویل قرار می گیرد.

۳,۳ تطابق با سفارش

۳,۳,۱ در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت از تاریخ فاکتور به آسان ابر اعلام نموده و آسان ابر موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر این صورت مسئولیت آسان ابر صرفا محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس مندرج در فاکتور می باشد و زمان سرویس دهی افزایشی نخواهد یافت.

۳,۳,۲ ساعات پاسخگویی از 9 صبح الی ۱۵ جهت مسائل غیر فنی از طریق شماره تلفن مندرج در پایین سایت امکان پذیر است.

۴. هزینه کالا و خدمات شرایط حاکم بر قرارداد

۴,۱ هزینه کالا و خدمات محصولات ارائه شده آسان ابر به صورت مجزا در لینک هر محصول تعیین گردیده است.

۴,۲ طرفین موظفند کلیه اطلاعات محرمانه طرف دیگر از جمله اسناد حقوقی و توافق نامه همکاری فیمابین را در زمان قرارداد و پس از آن محرمانه نگاه دارند. مگر با دستور مراجع ذی صلاح قانونی.

۴,۳ هیچ یک از مواد و مفاد تفاهم نامه حاضر به معنای شراکت یا وجود رابطه کارگر و کارفرمائی فیمابین کاربر و آسان ابر نمی باشد.

۴,۴ تحویل کالا و خدمات به صورت الکترونیکی(از طریق ایمیل و یا پرتال کاربری) به کاربر انجام خواهد شد.

۴,۵ در صورت بروز عوامل پیش بینی نشده مثل سیل ، زلزله ، جنگ ، تغییر شرایط تحریم و موارد مشابه ، که امکان ادامه موارد تفاهم نامه وجود نداشته باشد مسئولیتی متوجه آسان ابر نخواهد بود.

۴,۶ کلیه ابلاغیه ها ، اخطارها، پیام ها و مکاتبات آسان ابر از طریق پنل کاربری و همچنین ایمیل معرفی شده ی کاربر صورت می گیرد. آسان ابر مسئولیتی در خصوص عدم توجه و یا عدم مشاهده پیام ها توسط کاربر نخواهد داشت.

۴,۷ در صورتی که در خصوص هر یک از شروط عدم مسئولیت یا نقض هر یک از مقررات کشور در رابطه با استفاده از کالا یا خدمات ارائه شده، مسئولیتی بر آسان ابر تحمیل گردد، کاربر موظف است که کلیه خسارات مادی و معنوی وارده بر آسان ابر را جبران نماید.

۵. ضوابط خاص میزبانی

۵,۱ آسان ابر مسئولیتی در قبال تحویل داده های موجود در فضای میزبانی وب به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از FTP خواهد بود.

۵,۲ آسان ابر مسئولیتی نسبت به بارگذاری اطلاعات (Upload) در فضای میزبانی خریدار ویا download اطلاعات وی به صورت رایگان، ندارد.

۵,۳ آسان ابر مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای خریدار به صورت رایگان، ندارد (مگر در موارد ذکر شده که شامل یک بار می باشد)

۵,۴ آسان ابر تلاش خود را جهت راهنمایی خریدار در مسائل فنی می کند ولی خریدار خود مسئول است با مدیریت فنی سرویسها  آشنائی داشته باشد و آسان ابر مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه استفاده صحیح از سرویس را ندارد.

۵,۵ حتی اگر سرویس بکاپ در سرویسهای آسان ابر وجود داشته باشد (بابت تهیه بکاپ هیچ هزینه اضافه ای دریافت نمی شود) به دلیل عوامل خارج از کنترل مثل تحریمهای جدید و . . . بازهم مسئولیت تهیه بکاپ از اطلاعات ایجاد شده روی سرورها بر عهده کاربر می باشد و آسان ابر هیچ گونه مسئولیتی در این ارتباط ندارد. کاربر وظیفه دارد یک نسخه از اطلاعات مهم خود را به صورت دوره ای و دانلود شده در اختیار داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل قابل استفاده باشد.

۵,۶   کاربر وظیفه دارد در زمان تمدید سرویس در کوتاه ترین زمان و حد اکثر در مدت ۳ روز نسبت به پرداخت فاکتور اقدام کند ، در غیر این صورت وضعیت به عدم نیاز به سرویس از طرف کاربر تغییر خواهد کرد و به دلیل اشغال کردن منابع سرور و جلوگیری از امکان اختصاص آن به کاربر جدید ، سیستم به صورت خودکار و غیر قابل بازگشت تمامی اطلاعات را حذف می نماید.

۶. ضوابط پشتیبانی و مالکیت سرویس یا سرور

۶,۱  آسان ابر موظف به پشتیبانی کاربر در ساعات اداری و از طریق تیکت در محدوده نصب و راه اندازی و رفع اشکال فنی به نحوی که سرویس در دسترس خریدار قرار گیرد (که بدیهی است شامل موارد خارج از دسترس مثل اختلال در زیرساخت اینترنت و ارتباطات و اتصال به منابع خارج از کشور نبوده) می باشد و مسئول مدیریت و راهبری سرویس یا سرور نمی باشد.

۶,۲ آسان ابر تنها در صورت بروز مشکلاتی که موجب عدم دسترسی به سرویس در محدوده ذکر شده باشد مسئول پشتیبانی فنی سرویس بوده و البته در صورتی که بروز مشکل به خاطر سو عملکرد خریدار باشد هزینه پشتیبانی از خریدار اخذ خواهد شد.

۶,۳ مالک تجهیزات و سخت افزار سرور اختصاصی، آسان ابر می باشد و پرداخت هزینه اجاره سرور موجب ایجاد حقی برای خریدار نمی گردد.

۶,۴ زمان پاسخگویی اولیه به تیکتهای ارسالی بنا به سطح مشکل بین ۲ تا ۲۴ ساعت اداری می باشد.

۷. ضوابط خاص دامنه

۷,۱ ثبت دامنه های ملی دارای قوانین خاص می باشد؛ لطفا پیش از هر گونه اقدام ثبت/تمدید/انتقال، قوانین موافقت نامه دامنه های ملی را مطالعه نمایید.
بدیهی است در صورت عدم تطابق درخواست با قوانین مذکور، امکان تائید و انجام درخواست شما از سمت سازمان فیزیک نظری وجود نخواهد داشت.

۷,۲ تمدید یک دامنه تاریخ گذشته در صورت امکان تمدید ، ممکن است دارای جریمه تاخیر نسبت به تعرفه عادی باشد که این جریمه مطابق با قوانین ICANN و ثبت کننده اصلی و ضوابط آسان ابر اخذ می گردد.

۷.۳ تاریخ مستند برای مدت ثبت دامنه،از طریق whoisمشخص می شود

۸. حريم شخصی  

۸,۱ اطلاعات ثبت شده کاربر در دیتابیسهای آسان ابر شخصی و خصوصی تلقی شده و آسان ابر از آنها جهت ارتباط و یا خدمت رسانی به کاربر استفاده خواهد کرد و انتشار هرگونه اطلاعات شخصی مجاز شمرده نمی شود البته واضح است که با دستور دستگاههای ذیصلاح فرد نماینده امکان دسترسی به این اطلاعات را خواهد داشت.

۹. به روز رسانی قوانین و مقررات

۹,۱ آسان ابر ممکن است بنا به شرایط مختلف موارد فوق الذکر را تغییر دهد و کاربر موظف به بازنگری موارد این توافق نامه به صورت دوره ای می باشد.

۹,۲ کاربر می پذیرد که در صورت هرگونه استفاده از سایت و سرویسهای آن توافق نامه را مطالعه و قبول دارد.

۱۰.ثبت شکایت 

۱۰,۱ کاربر می تواند در صورت مشاهده تخلف و یا عدم رسیدگی کارشناسهای بخش فنی یا فروش به مشکل طرح شده بعد از گذشت ۳ روز کاری از طریق تیکت و دپارتمان ثبت شکایت یا تخلف مراتب را به مدیر اطلاع دهد.

آخرین مقالات